• ΚΥΡΙΑΚΗ Ε’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ – ΟΜΙΛΙΑ π. ΕΦΡΑΙΜ ΑΝΘΙΜΟΥ
    ΚΥΡΙΑΚΗ Ε’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ – ΟΜΙΛΙΑ π. ΕΦΡΑΙΜ ΑΝΘΙΜΟΥ
  • ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ π. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
    ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ - ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ π. ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΡΙΤΟΜΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΟΥ ΚΑΡΓΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
    ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΡΙΤΟΜΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΟΥ ΚΑΡΓΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
  • ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
    ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙ ΤΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
  • ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ - π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ
    ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ - π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑ
    ΑΦΙΕΡΩΜΑ " ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018 " ΒΙΝΤΕΟ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑ
    ΑΦΙΕΡΩΜΑ "ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018" PhotoGallery
  • "ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018" - ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΗΜΕΡΩΝ ΕΝΟΡΙΑΚΩΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • " ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018 " 20η ΗΜΕΡΑ - ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ & ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ
  • " ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018 " 19η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΡΙΣΗΣ & ΤΥΡΝΑΒΟΥ κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ
  • " ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018 " 18η ΜΕΡΑ - ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ π. ΝΙΚΩΝ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ
  • " ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2018 " 18η ΜΕΡΑ - ΟΜΙΛΙΑ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ π. ΝΙΚΩΝΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ

06072018

Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου

Μὲ κάθε δίκαιον ἔχαιρε καὶ ὑπερέχαιρε πρὸ τοῦ αἰῶνος ἡ Ἁγία Τριάς, προγινώσκουσα κατὰ τὴν θεαρχικήν της ἰδέαν, τὴν ἀειπάρθενον Μαριάμ. Διότι, εἶναι γνώμη τινῶν Θεολόγων, ὅτι ἂν καθ’ ὑπόθεσιν ὅλα τὰ ἐννέα τάγματα τῶν Ἀγγέλων ἤθελαν κρημνισθοῦν ἀπὸ τοὺς οὐρανοὺς καὶ νὰ γίνουν δαίμονες· ἂν ὅλοι οἱ ἀπὸ τοῦ αἰῶνος ἄνθρωποι ἤθελαν γένουν κακοὶ καὶ ὅλοι νὰ ὑπάγουν εἰς τὴν κόλασιν χωρὶς νὰ γλυτώσῃ τινάς· ἂν ὅλα τὰ κτίσματα, οὐρανός, φωστῆρες, ἄστρα, στοιχεῖα, φυτά, ζῶα, ἤθελαν ἀποστατήσουν κατὰ τοῦ Θεοῦ, νὰ εὔγουν ἀπὸ τὴν τάξιν τῶν καὶ νὰ ὑπάγουν εἰς τὸ μὴ ὄν· μ’ ὅλον τοῦτο, ὅλες αὐτὲς οἱ κακίες τῶν κτισμάτων, συγκρινόμεναι μὲ τὸ πλήρωμα τῆς ἁγιότητος τῆς Θεοτόκου, δὲν ἠδύναντο νὰ λυπήσουν τὸν Θεόν, διατί, μόνη ἡ Κυρία Θεοτόκος ἦτον ἱκανὴ νὰ Τὸν εὐχαριστήσῃ κατὰ πάντα καὶ διὰ πάντα καὶ νὰ μὴ Τὸν ἀφήσῃ τόσον νὰ λυπηθῃ διὰ τὸν χαϊμὸν καὶ τὴν ἀπώλειαν τῶν τόσων καὶ τόσων κτισμάτων Του, ὅσον ἤθελε Τὸν κάμῃ νὰ χαίρῃ ὑπερβαλλόντως διὰ λόγου Της μόνον. Ἤγουν, διότι Αὐτὴ μόνη ἀσυγκρίτως Τὸν ἠγάπησεν ὑπὲρ πάντα· διότι Αὐτὴ μόνη ὑπὲρ πάντα ὑπήκουσεν εἰς τὸ θέλημά Του καὶ διότι Αὐτὴ μόνη ἐστάθη χωρητικὴ καὶ δεκτικὴ ὅλων ἐκείνων τῶν φυσικῶν, τῶν προαιρετικῶν καὶ τῶν ὑπερφυσικῶν χαρισμάτων, ὁποὺ ὁ Θεὸς διεμοίρασεν εἰς ὅλην τὴν κτίσιν.
Ἐν συντομίᾳ, διότι Αὐτὴ ἔγινεν ἕνας ἄλλος δεύτερος κόσμος, ἀσυγκρίτως καλύτερος ἀπὸ ὅλον τὸν νοητὸν καὶ αἰσθητὸν κόσμον καὶ ἀρκετὸς μόνος νὰ δοξάζῃ αἰωνίως τὸν Ποιητὴν ἐκ τῆς καλλονῆς καὶ ποικιλίας τῶν χαρισμάτων του περισσότερον ἀπὸ ὅλην τοῦ παντὸς τὴν δημιουργίαν.
Συνάγεται λοιπὸν ἐκ τῶν εἰρημένων, ὅτι, ἐπειδὴ καὶ ὁ Θεὸς προώρισε τὴν Θεοτόκον κατὰ τὴν προαιώνιον Αὐτοῦ εὐδοκίαν, ἤτις εἶναι, οὐχὶ τὸ ἑπόμενον καὶ κατ’ ἐπακολούθησιν θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ τὸ προηγούμενον καὶ κύριον Αὐτοῦ θέλημα, ὡς τὸ ἑρμηνεύει ὁ μέγας τῆς Θεσσαλονίκης Γρηγόριος [λόγῳ α´ εἰς τὰ Φῶτα καὶ λόγῳ εἰς τὴν Χριστοῦ Γέννησιν]· συνάγεται, λέγω, ἐκ τούτων, ὅτι, καθὼς τὸ περιβόλι γίνεται διὰ νὰ φυτευθῇ τὸ δένδρον καὶ πάλιν τὸ δένδρον φυτεύεται διὰ τὸν καρπόν, τοιουτοτρόπως ὅλος ὁ νοητὸς καὶ αἰσθητὸς κόσμος ἔγινε διὰ τὸ τέλος τοῦτο, ἤτοι διὰ τὴν Κυρίαν Θεοτόκον· καὶ πάλιν ἡ Κυρία Θεοτόκος, ἔγινε διὰ τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν· καὶ οὕτως ἐτελειώθη ἡ ἀρχαία βουλὴ καὶ ὁ σκοπὸς ὁ πρῶτος τοῦ Θεοῦ· μὲ τὸ νὰ ἀνακεφαλαιώθησαν τὰ πάντα ἐν τῷ Χριστῷ, καὶ ἡνώθη ἡ κτίσις μὲ τὸν Κτίστην, οὐχὶ φυσικῶς, οὐχὶ προαιρετικῶς καὶ κατὰ χάριν, ἀλλὰ κατ’ αὐτὴν τὴν ὑπόστασιν· ὅστις εἶναι ὁ ἀνώτατος βαθμὸς τῆς ἑνώσεως, ὕστερα ἀπὸ τὸν ὁποῖον, ἄλλος ἀνώτερος, οὔτε εὑρέθη, οὔτε εὑρεθήσεται.

«Ἀόρατος Πόλεμος»
Μέρος πρῶτον, Κεφάλαιον ΜΘ´
ἐκδ. «ΤΗΝΟΣ», Ἀθῆναι ἄ.χ., σελ. 164
https://christianvivliografia.wordpress.com

footer


Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ